חיפוי רצפות ליצירת חלל מושלם!

חיפוי רצפות הוא אחד האלמנטים המרכזיים ביותר כאשר רוצים לעצב חללים פנימיים.

 

חיפוי רצפות משפיע על כלל החדר החל מהנראות, דרך התחושה כשנכנסים אליו וכלה בפונקציונליות של כל חלל שתבחרו לחפות. כיום תוכלו למצוא חיפוי רצפות במגוון סגנונות וסוגים כאשר כל חיפוי מציע יתרונות ייחודיים בהתאם לסוג החומר, נראות, עמידות ועלות. במאמר זה נביא לפניכם סקירה מורחבת של ארבעה סוגי חיפויים נפוצים: פרקטים, שטיחים מקיר לקיר, PVC (פי.וי.סי) ומדה מתפלסת. בנוסף, נדון כיצד מבצעים חיפוי לכל אחד מהסוגים השונים ונסביר לאילו חללים הם מתאימים.

פרקטים במחירים משתנים

מי שרוצה לבצע חיפוי רצפות של פרקט, יכול לבחור בין פרקט מעץ טבעי לבין פרקט למינציה דמוי עץ. פרקטים מעניקים לחלל  תחושת חמימות ונועם והם אהובים מאוד. חשוב לדעת כי פרקטים מעץ טבעי יקרים יותר, והאלטרנטיבה השנייה למי שחפץ בפרקט עץ היא פרקט למינציה שעלותו זולה יותר, אך עדיין יספק מראה של עץ איכותי.

איך מבצעים חיפוי רצפות עם פרקט?

חיפוי רצפות של פרקט כולל ראשית את הכנת המשטח הקיים לפני החיפוי. יש לוודא כי המשטח נקי וישר. קיימים שני סוגי התקנה עיקריים:

התקנה צפה – זוהי התקנה שבה לוחות הפרקט אינם מודבקים או ממוסמרים לרצפה, אלא ננעלים האחד בתוך השני באמצעות מערכת חיבורים.

הדבקה – כאשר מדביקים את לוחות הפרקט ישירות לרצפה עם דבק מיוחד.

לאילו חללים חיפוי רצפות מפרקט מתאים?

חיפוי רצפות של פרקט מתאים לחללים יבשים. ניתן להרכיב אותם בחדרי המגורים, בחדרי השינה ברחבי הבית או במשרדים. חיפוי רצפות בחדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה או מטבחים אינו מומלץ עקב הרגישות שלהם ללחות.

חיפוי רצפות שלושת העולמות

שטיחים מקיר לקיר

חיפוי רצפות של שטיחים מקיר לקיר יעניק לכם תחושת רכות שאין שנייה לה לצד בידוד תרמי ואקוסטי בחלל שבחרתם לחפות. השטיחים מגיעים במגוון רחב של גוונים שונים, טקסטורות, סגנונות עיצוב וסוג הסיבים. השטיחים השונים משתנים באיכותם ובמחירם.

איך מבצעים חיפוי בשטיחים מקיר לקיר?

חיפוי של שטיח מקיר לקיר מתחיל ראשית בניקוי יסודי והחלקה של הרצפה. לאחר מכן, ניתן לבחור בחיפוי באמצעות שטיח גלילה או לחילופין באריחי שטיח. באופן עקרוני ההתקנה נעשית כאשר פורסים את השטיח על גבי המשטח שהוכן מראש וחותכים אותו לפי מידות החלל הקיים. את השטיחים נהוג להדביק או למסמר בקצוות בהתאם לסוג החומר והתשתית הקיימת.

לאילו חללים מתאים חיפוי שטיחים מקיר לקיר?

חיפוי שטיחים מקיר לקיר מתאים במיוחד לחללים ביתיים כמו חדרי שינה, סלונים, משרדים ואף בתי מלון, שבהם נדרשים הן נוחות מקסימלית והן בידוד מרעשים. חיפוי שטיחים אינו מומלץ במיוחד בחדרים רטובים כמו חדרי רחצה או מטבחים בשל הקושי הרב לנקותם וכמובן הבלאי המהיר עקב עמידותם הנמוכה ללחות.

משטח גומי / פי.וי.סי (PVC)

PVC הוא חומר סינתטי עמיד וגמיש שמצטיין בשימוש פרקטי ובעלות נמוכה יחסית. חומר ה-PVC עמיד במים, קל מאוד לנקות אותו והוא מגיע במגוון רחב של עיצובים שונים אשר חלקם מדמים חומרים טבעיים דוגמת אבן או עץ.

איך מבצעים חיפוי רצפות ב-PVC?

חיפוי רצפות ב-PVC מתבצע באמצעות הנחה של יריעות PVC או אריחים מודולריים על רצפה שיש להכינה מראש כשהיא ישרה ונקייה. לאחר מכן, אפשר להדביק את היריעות או להניח אותן אחת ליד השנייה בסגנון  צף ובהתאם לסוג של החיפוי. ה -PVC מתיישר היטב על המשטח ומעניק לו שכבת הגנה עמידה במיוחד וגם אסתטית.

לאילו חללים מתאים חיפוי של PVC?

PVC מתאים לחללים רטובים דוגמת חדרי רחצה, מטבחים, מפעלים, ריצוף אנטיסטטי, בתי חולים, חניונים, מעבדות, מפעלי אלקטרוניקה, מפעלי מזון ומוסדות ציבוריים נוספים כגון בתי ספר, אוניברסיטאות ועוד. כמו כן, הוא נחשב אידיאלי עבור חללים הדורשים תחזוקה קלה וניקוי בתדירות גבוהה.

מדה מתפלסת

מדה מתפלסת היא חומר שנהוג להשתמש בו לשם יישור והחלקת רצפות קיימות. היא יכולה לשמש כבסיס חלק ואחיד עבור חיפויים נוספים או לחילופין לשמש כחיפוי בפני עצמה במשטחים שהם בדרך כלל  תעשייתיים או מודרניים.

איך מבצעים חיפוי רצפות במדה מתפלסת?

המדה המתפלסת היא תערובת גרגירית אשר מערבבים עם מים ליצירת נוזל אשר שופכים על הרצפה ומשטחים לשם קבלת משטח חלק ואחיד. הרעיון הוא לקשר בין המשטח הקיים לבין הדבקת ריצוף בין אם הוא פנימי או חיצוני. חשוב להכין מראש את המשטח ולנקותו היטב, ולאחר מכן ניתן לשפוך את המדה המתפלסת על הרצפה. לאחר הייבוש אפשר לצבוע אותה או להשאירה כפי שהיא.

לאילו חללים מתאים חיפוי של מדה מתפלסת?

מדה מתפלסת מתאימה לחללים תעשייתיים או לחילופין לחללים שרוצים לעצב בסגנון מודרני תעשייתי דוגמת לופטים. כמו כן, היא משמשת כתשתית לחיפויים אחרים כגון פרקט או PVC. המדה המתפלסת עמידה לשחיקה ויכולה להתאים לחללים שבהם יש תנועה ערה כמו משרדים, קניונים, חנויות ומוסדות ציבוריים נוספים.

בשלושת העולמות אנו מתמחים בחיפוי של משטחים שונים ומגוונים כבר מעל לשלושה עשורים. כמקצוענים בתחום החיפוי אנו שמחים לסייע לכלל לקוחותינו החל משלב הבחירה ועד לשלב ההתקנה של החיפוי הנבחר באופן היסודי, המקצועי והאיכותי ביותר.

Scroll to Top